Skład personalny Komisje Rady Nadzorczej Regulamin Rady Nadzorczej Uchwały Rady Nadzorczej

REGULAMIN RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ LOKATORSKO WŁASNOŚCIOWEJ "ROLNA" W POZNANIU

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko - Własnościowej "Rolna" w Poznaniu, zwana dalej Radą, działa na podstawie ustawy z dnia 16 września 1982 roku z późn. zmianami, ustawy z dn.15 grudnia 2000 roku z późn. zm. o spółdzielniach mieszkaniowych, oraz Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko Własnościowej "Rolna" z dn. 21.11.2003 roku, zwanego dalej Statutem.

 

 §1

  1. Rada Nadzorcza składa się z 9 członków, wybranych przez Walne Zgromadzenie członków Spółdzielni w głosowaniu tajnym na 4 letnią kadencję. Jeżeli członkiem Spółdzielni jest osoba prawna, członkiem Rady może zostać osoba upełnomocniona przez osobę prawną.
  2. Kandydatów na członków Rady zgłaszają członkowie Spółdzielni w formie pisemnej do Zarządu Spółdzielni, w terminie nie krótszym niż 21 dni przed wyznaczonym wyborczym Walnym Zgromadzeniem. Zgłoszenie zawiera: imię i nazwisko osoby zgłaszającej imię nazwisko i adres zamieszkania kandydatów pisemną zgodę na kandydowanie. Wniosek własnoręcznie podpisuje zgłaszający.
  3. Listy wyborcze sporządza Zarząd Spółdzielni. Na listach znajduje się imię, nazwisko i adres kandydata. Obowiązuje porządek alfabetyczny.
  4. Liczba kandydatów nie jest ograniczona, Zarząd ma jednak obowiązek sprawdzić i podać do publicznej wiadomości uczestnikom Walnego Zgromadzenie, przed przystąpieniem do głosowania:
    a. czy są względy formalne stanowiące przeszkodę w kandydowaniu do Rady,
    b. czy kandydat mieszka w zasobach Spółdzielni,
    c. czy kandydat jest zadłużony,
    d. czy kandydat jest pracownikiem lub stałym współpracownikiem Spółdzielni,
    e. którą kadencje członek Rady pełnić będzie w przypadku wyboru.
  5. Wybory prowadzi i wyniki ogłasza Komisja Wyborcza wyłoniona zgodnie z Regulaminem Walnego
    Zgromadzenia
  6. Mandaty uzyskują kandydaci, którzy uzyskają kolejno największą liczbę głosów. W przypadku
    rozstrzygnięć remisowych dokonuje się kolejnego głosowania pomiędzy zainteresowanymi
    kandydatami.
  7. Kandydaci, którzy nie otrzymają mandatu radnego stają się zastępcami członków Rady
  8. Liczba kadencji członka Rady jest nieograniczona
     

§2

  1. Członek Rady Nadzorczej może zostać z niej odwołany przez Walne Zgromadzenie prze 2/3 członków Spółdzielni uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu.
  2. Z chwilą ustania członkostwa w Spółdzielni lub wygaśnięcia pełnomocnictwa udzielonego przez osobę prawną, wygasa także mandat członka Rady Nadzorczej.
  3. W przypadku wygaśnięcia mandatu lub odwołania z Rady, zwolniony mandat obejmuje zastępca członka Rady, z największą liczbą głosów otrzymanych w czasie wyborów.
  4. Jeśli z braku zastępców członków Rady, liczba członków Rady jest mniejsza niż 9, Zarząd rozpisuje wybory uzupełniające, w regulaminowym terminie przed najbliższym Walnym Zgromadzeniem. Do czasu rozstrzygnięcia wyborów uzupełniających, Rada działa w zmniejszonym składzie

§3

 

  1. Rada na pierwszym konstytucyjnym posiedzeniu wybiera ze swego grona:
    a. przewodniczącego
    b. z-cę przewodniczącego
    c. sekretarza
    d. przewodniczących stałych komisji: Rewizyjnej i Technicznej.
  2. Na kolejnym posiedzeniu członkowie Rady deklarują swoją pracę w komisjach stałych, mogą także powołać inne komisje o charakterze niestałym.
  3. Rada może powołać i ustalić skład swojego prezydium.
  4. Prezydium i komisje Rady mają charakter pomocniczy i nie mogą podejmować żadnych decyzji zastrzeżonych do kompetencji Rady.
§4

 

  1. Posiedzenia Rady zwołuje, ustala porządek obrad i prowadzi przewodniczący, a w razie jegonieobecności kolejno: zastępca, sekretarz, przewodniczący Komisji Rewizyjnej i przewodniczący Komisji Technicznej.
  2. W posiedzeniu Rady uczestniczą członkowie Rady, członkowie Zarządu, osoby wnioskujące o zwołanie posiedzenia oraz zaproszeni goście.
  3. Rada podejmuje decyzje w formie uchwał, przyjmowanych zwykłą większością głosów w jawnym głosowaniu przy obecności nie mniej niż 5 członków Rady, za wyjątkiem odwołania i powołania członków Zarządu, które wymagają tajnej formy głosowania i 6 sześciu głosów za podjęciem decyzji.
  4. Uchwały Rady podejmowane są jedynie w sprawach objętych porządkiem obrad, chyba że w posiedzeniu uczestniczą wszyscy członkowie Rady, wówczas porządek obrad może zostać rozszerzony.
  5. Posiedzenia Rady zwoływane są co najmniej jeden raz w każdym kwartale.
  6. Posiedzenie Rady musi zostać zwołane w terminie 14 dni od daty złoŜenia przewodniczącemu Rady lub zastępującemu go członkowi wniosku podpisanego przez:
    a. członka Zarządu
    b. 3 członków Rady
    c. 25 członków Spółdzielni
    Wniosek zawiera porządek obrad i projekty uchwał w jakich odbywać się ma głosowanie.

§5

 

  1. Komisja Rady liczy co najmniej dwóch radnych. Radni mogą uczestniczyć w pracach więcej niż jednej komisji.
  2. Pracami komisji Rady kierują przewodniczący komisji.
  3. Ze swojej pracy komisję sporządzają protokoły i sprawozdania.
  4. Jeśli Rada nie postanowi inaczej Komisja Techniczna pełni funkcje komisji przetargowej.
    Jeśli Rada nie postanowi inaczej Komisja Rewizyjna dokonuje oceny bilansu i rachunku wyników
    Spółdzielni.

§6

Do zakresu działania Rady Nadzorczej należą sprawy określone w prawie spółdzielczym i statucie a w
szczególności:
1. uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społecznej i kulturalnej,
2. nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez:
a. badanie okresowych sprawozdań Spółdzielni,
b. kontrola realizacji wniosków składanych przez członków,
3. podejmowanie uchwał w sprawie nabycia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki
organizacyjnej,
4. podejmowanie uchwał w sprawie zabezpieczenia kredytu w formie hipoteki na nieruchomości,
5. opiniowanie decyzji o przystąpieniu do organizacji społecznych oraz występowania z nich,
6. zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
7. rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu,
8. składanie sprawozdań z własnej działalności oraz przeprowadzonych kontroli Spółdzielni,
9. podejmowanie uchwał w sprawie czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią, a
członkami Zarządu lub w interesie członków Zarządu, oraz reprezentowanie Spółdzielni w tych
czynnościach w postaci dwuosobowej reprezentacji złożonej z upoważnionych członków Rady,
10. wybór uprawnionego podmiotu do badania sprawozdania finansowego Spółdzielni,
11. uchwalanie zasad gospodarki finansowej Spółdzielni,
12. uchwalanie:
a. Regulaminu Zarządu,
b. zasad rozliczania kosztów inwestycji mieszkaniowych,
c. zasad ustanawiania prawa do lokali,
d. zasad ustalania początkowej wartości lokali,
e. wysokości opłat za użytkowanie lokali,
f. regulaminu rozliczania mediów,
g. zasad rozliczeń z tytułu wkładów mieszkaniowych i budowlanych,
h. regulaminu porządku domowego.

§7

1. Rada sporządza protokoły z każdego posiedzenia, które przyjmują w głosowaniu członkowie Rady.

2. Po przyjęciu protokołu podpisuje go przewodniczący Rady i sporządzający protokół, a jeśli posiedzenie prowadzi inny radny, to przewodniczący posiedzenia i protokolant.

3. Przed Walnym Zgromadzeniem członków Spółdzielni, Rada przyjmuje własne sprawozdanie.

Sprawozdanie podpisują członkowie Rady akceptujący jego treść.

4. Członek Rady odmawiający podpisania sprawozdania sporządza pisemne uzasadnienie swojej decyzji, brak uzasadnienia traktowany jest jako wstrzymanie się od głosu.

5. Sprawozdanie Rada przedstawia do zaakceptowania Walnemu Zgromadzeniu. §2

§8


1. Za uczestnictwo w posiedzeniach Rady lub komisjach Rady, radnemu przysługuje dieta .
2. Wysokość i częstotliwość diet uchwala Walne Zgromadzenie.

§9

Regulamin wchodzi w życie z dn. uchwalenia przez Walne Zgromadzenie tj. z dniem 28.05.2004r.

Projekt i realizacja: Czarny Tulipan